Yoga

Undervisningen foregår i rolige og varme omgivelser med max 10 kursister pr. hold. Jeg lægger i min undervisning vægt på at imødekomme kursisternes individuelle behov. Alle har altså mulighed for at deltage – urutineret såvel som rutineret.

Vi arbejder blidt med fysiske øvelser, der styrker og udspænder musklerne samt giver smidighed og øget bevægelighed til leddene. Du lærer at bruge åndedrættet som et redskab til at bringe dig ro i krop og sind. Der tages udgangspunkt i de klassiske stillinger men med individuelle hensyn til alle kursister. Undervisningen afsluttes hver gang med dyb afspænding.

Der er mange forskellige muligheder for yoga, blandt andet nedenstående:
• Enetimer • Afstressende yoga • Yogaferie • Firma yoga • Yoga for gravide • Yoga for kræftramte • Yoga gigtplagede • Bækkenbundstræning • Yoga for astma og luftvejslidelser • Yoga for dårlig ryg, nakke og skuldre

DSC_0076

Yoga for gigtramte:

Yoga er med til at smidiggøre og styrke din muskulatur samt løse op i spændinger i kroppen. Det forbedrer også din kropsholdning samt din balanceevne. Dette har positiv effekt for gigtramte.  Under yogaøvelser er der stor fokus på din vejrtrækning, det er vigtigt at spænde op i mave- og rygmuskler, hvilket er med til at du bliver mere kropsbevidst. Du træner både de indre og ydre muskler. Dette er med til at stabiliserer dine led og sørge for du kan bevæge dig.

Yoga for kræftramte:

Du kan under en kræftsygdom opleve en udtalt træthed. Du kan ikke afhjælpe denne træthed ved at sove, trætheden vil stadig være der når man vågner. Du kan også opleve søvnbesvær på grund af smerter, tanker og bekymringer. Begge former for træthed kan yoga have en positiv effekt på. Derudover kan yoga lære dig at trække vejret rigtig samt løsne spændinger i din krop. Det smidiggør din krop og forbedrer din balance.

Hensynstagende yoga:

Under hensyntagende yoga hold kan næsten alle deltage, der bliver taget særligt hensyn til den enkelte igennem undervisningen. Holdet er for dig som gerne vil blive mere smidig, styrke din muskulatur og løsne spændinger i din krop. Undervisningen forbedrer din kropsholdning, øger din balance samt giver dig indre ro.

Afstressende yoga:

Yoga kan have positiv effekt på stress. Til yoga lærer du at trække vejret rigtig. Det er med til at give indre ro i krop og sjæl, derudover styrker det din muskulatur, gør dig mere smidig samt øger din balance. Yoga har også positiv effekt på søvnløshed.

DSC_0047
DSC_0012
DSC_0043
DSC_0064